Priečna dynamika

Správanie sa v zákrute
Odstredivá sila pôsobí v ťažisku a jej účinok závisí od mnohých faktorov ako sú: polomer zákruty, rýchlosť monopostu, hmotnosť  monopostu, rozchod kolies, trecie pomery dvojice pneumatika, vozovka , ťažiska monopostu ktoré sa nachádza pod vozovkou vďaka tomu je vozidlo enormne stabilné v zákrute

Odstredivá sila v zákrute
Nebezpečenstvo pri prechádzaní zákruty vzniká vtedy, keď odstredivá sila hrozí prevýšením bočnej sily na kolesách a monopost nie je schopný udržať predpokladanú stopu. Pozitívny vplyv na silové pomer môže  mať klopenie zákruty

Nedotáčavosť a pretáčavosť  
Bočné vodiace sily môžu medzi vozovkou a pneumatikou len vtedy, keď sa koleso odvaľuje šikmo vzhľadom k rovine otáčania kolesa. Preto musí existovať uhol smerovej úchylky.

Za nedotáčavosť je považovaní jav pri ktorom s pribúdajúcim priečnym zrýchlením a uhlom smerovej úchylky na prednej náprave rastie rýchlejšie ako na zadnej náprave.



Pretáčavosť je opačný jav pri ktorom s pribúdajúcim priečnym zrýchlením a uhlom smerovej úchylky rastie rýchlejšie na zadnej náprave ako na prednej.



Jazdci F1 tieto javy nemajú radi pretože sú nežiaduce je však veľmi ťažké ich odstrániť  dajú sa však minimalizovať nastavením monopostu.