Pre krátkodobé zvýšenie výkonu sa používa systém ERS. Jeho plný výkon 161 koní je možné využiť až po dobu 33,3 sekundy v jednom kole. Pri zníženom výkone aj viac napr. 80,5 "koňa" až na 66,6 sekundy a pod. Systém ERS ako taký pozostáva z dvoch motor-generátorov MGU-K a MGU-H.
MGU-H je elektromotor využívajúci horúčavu výfukových plynov (ich kinetická energia) funguje podobne ako MGU-K rozdiel spočíva v režime generovania. Tu bude rotor generátora roztáčaný hriadeľom turbodúchadla a získaná elektrická energia sa následne uloží do úložiska energie ES (ENERGY STORAGE)
MGU-K jedná sa o synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi premena kinetickej energie na elektrickú dochádza pri brzdení kde jazdec stlačí brzdový pedál. Následne riadiaca jednotka brzdenie vyhodnotí a hriadeľ elektromotora sa cez sústavu hydraulických spojok a prevodov pripojí ku kľukovému hriadeľu a začína sa zber energie. Opačný postup znamená využitie tejto energie ktorá sa uložila v ES - je to lithium-iontový akumulátor s napätím 3,6V.
Systémy sú medzi sebou prepojené takže je možné energiu využiť naraz z oboch motor generátorov